poniedziałek, 11 maja 2015

Leasing samochodów dla firm małych

Moje doświadczenia z leasingiem samochodów

Szczerze mówiąc, to nie mam żadnych zastrzeżeń do mojej umowy leasingowej na leasing samochodów. Z drugiej jednak strony nie byłem problematycznym klientem. Opłaty ratalne spłacałem zawsze na czas, spełniałem wszystkie warunki umowy, więc firma leasingowa nie miała powodów do jakichkolwiek kontroli. No właśnie, dla wielu takie kontrole mogą okazać się wadą, której nie będą mogli zaakceptować. Potencjalną wadą może być także to, że w trakcie trwania umowy leasingowej nie jesteśmy właścicielami samochodu. Bardzo wiele osób to odrzuca i sprawia, że rezygnują z umowy leasingu na rzecz np. kredytu. Co jest o tyle zaskakujące, ponieważ decydując się na kredyt także nie jesteśmy właścicielami samochodu i w przypadku niezgodności (np. nie płacenia rat kredytowych) samochód może nam zostać odebrany. Dlatego powyżej wymienione cechy nie powinny zaważać na ocenie decydującej czy brać leasing samochodów.

Opłata początkowa, raty i wykup

Powiem, jak to było w moim przypadku. Mój wkład własny był równy czterdziestu procentom ceny początkowej auta. Umowę na leasing samochodów podpisałem na okres trzech lat. Kwota wykupu została ustalona na pięć procent ceny początkowej towaru. Oczywiście raty leasingowe spłacałem w złotówkach. Ustaliliśmy comiesięczne spłaty o stałej kwocie. Była ona dla mnie na tyle umiarkowania, że w żaden sposób nie odczuwałem jej w finansach firmy. Raty to niemal kluczowa sprawa. Trzeba dobrze rozważyć i przeanalizować jaką kwotę jesteśmy w stanie opłacać tak, aby nie narażać finansów firmy. Nie wolno zapominać, że umowa leasingowa jest długookresowym zobowiązaniem. I właśnie przez to można przeczytać opinie w Internecie ludzi, którzy nie przemyśleli tego i doprowadziło ich to do sporych problemów. Firmy zaczęły przynosić mniejsze przychody przez co ich właściciele mieli problemy z opłacaniem rat. W takim przypadku zostało im tylko znalezienie firmy, która przejmie ich zobowiązanie. Największą zaletą jest to, ze biorąc leasing samochodów mamy możliwość korzystać z najnowszych aut z najlepszym wyposażeniem. Warto także zauważyć, że bardzo wiele osób zwraca uwagę na to, czym jeździ szef firmy. Może zabrzmi to dziwnie, ale dobre auto może nam pomóc w pozyskaniu klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz