wtorek, 16 czerwca 2015

Nierozważna decyzja z leasingiem

Leasing auta

Moja historia zdecydowanie różni się od tych, które można przeczytać w Internecie. Ja zdecydowałem się wziąć na samochody leasing w dużej mierze przez pozytywne opinie w sieci. Niestety nie poświęciłem zbyt dużo czasu na zastanawianie się i analizę zarówno oferty jak i sytuacji mojej firmy. To był szalenie poważny błąd. Perspektywa tego, że będę musiał płacić comiesięczne raty przez najbliższe pięć lat w ogóle mnie nie ruszała. Firma bardzo dobrze sobie radziła, dlatego nie przejmowałem się ratami. Po roku od nawiązania umowy leasingowej rozpoczęły się problemy finansowe mojej firmy. A co za tym idzie, miałem także problemy z opłatami leasingowymi.

Pojawienie się problemów

Coś, co na początku w ogóle mnie nie interesowało teraz zaczęło sprawiać poważne problemy. Kwota, którą musiałem przeznaczyć na opłatę comiesięcznej raty sprawiała, że ledwo wychodziłem na plus. Gdybym zatrudniał pracownika, z pewnością nie byłbym w stanie wypełnić tego zobowiązania. Zacząłem szukać alternatywy, co zrobić w przypadku problemów, gdy zdecydowałem się wziąć na samochody leasing. W Internecie znalazłem przydatne informacje, które w efekcie końcowym pozwoliły mi na utrzymanie firmy. Oczywiście straciłem umowę leasingową, a co za tym idzie firmowy samochód.

Rozwiązanie problemu

Moim rozwiązaniem okazało się przekazanie umowy. Oczywiście, że wiązało się to z dodatkowym wydatkiem, ponieważ nikomu nie będzie opłacało się przejąć na samochody leasing po roku użytkowania auta. Kwota pozostała do spłaty będzie większa niż koszt zakupu auta. Dlatego też musiałem dopłacić do tego przejęcia w taki sposób, aby osoba przejmująca moją umowę nie była na tym przejęciu stratna. Nie powiem, był to dla mnie dość spory wydatek, jednak z perspektywy czasu sądzę, że to uratowało moją firmę. Dzięki pozbyciu się tego zobowiązania mogłem w spokoju pracować nad firmą i nad przywróceniem jej do dobrego stanu. Kosztowało mnie to naprawdę dużo czasu. W przyszłości nie wykluczam ponownego wzięcia na samochody leasing, jednak tym razem będzie to dokładnie przemyślana decyzja poparta dogłębną analizą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz